جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

معرفي بهترين فيلم هاي ژانر درام 2020 و 2021

نقد و بررسي بهترين فليم ها و سريال هاي روز دنيا

معرفي بهترين فيلم هاي ژانر درام 2020 و 2021

۷۷ بازديد

بهترين فيلم هاي ژانر درام 2020

در ژانر درام كه طرفداران بيشماري در جهان دارد معمولا داستاني در فضايي مشابه واقعيت روايت مي‌شود. ردپاي اين ژانر در بسياري از ژانرهاي ديگر سينما مانند علمي تخيلي و ترسناك نيز ديده مي‌شود. اما به صورت كلي فيلمي درام محسوب مي‌شود كه در يك چهارچوب مشخص، داستان زندگي، اتفاقات روزمره، چالش‌ها، معضلات و مشكلات شخصيت‌‌ها را نشان دهد.

بهترين فيلم هاي ژانر درام 2020

در ژانر درام كه طرفداران بيشماري در جهان دارد معمولا داستاني در فضايي مشابه واقعيت روايت مي‌شود. ردپاي اين ژانر در بسياري از ژانرهاي ديگر سينما مانند علمي تخيلي و ترسناك نيز ديده مي‌شود. اما به صورت كلي فيلمي درام محسوب مي‌شود كه در يك چهارچوب مشخص، داستان زندگي، اتفاقات روزمره، چالش‌ها، معضلات و مشكلات شخصيت‌‌ها را نشان دهد.

اين دست فيلم‌ها به علت اينكه بسيار به زندگي شخصي ما نزديك هستند به خوبي مي‌توانند روي عواطف و احساسات ما تاثيرگذار باشند. امسال سال خوبي براي سينما نبود و اكران بسياري از آثار مهم بخاطر همه‌گيري ويروس كرونا به آينده موكول شد. اما با اين وجود آثار درامي بودند كه حرف‌هاي زيادي براي گفتن داشتند و توانستند نظر مردم و منتقدين را به خود جلب كنند. امروز قصد داريم 5 فيلم از بهترين فيلم هاي درام ۲۰۲۰ و همچنين بهترين فيلمهاي درام ۲۰۲۱ را به شما معرفي كنيم. در ادامه با فهرستي از مجموعه بهترين فيلم درام 2020 و 2021 با ما همراه باشيد.

5 فيلم برتر ژانر درام 2020 و 2021

در ادامه ليست 5 عدد از فيلم هار برتر ژانر درام 2020 و 2021 را براي شما فراهم آورده ايم. اميدواريم كه لذت ببريد.

فيلم Minari

بهترين فيلم هاي ژانر درام 2020 و 2021

فيلم «Minari» به نويسندگي و كارگرداني «لي ايزاك چانگ» درامي دلنشين با طعم شيرين روابط خانوادگي است كه تا به اينجا موفق به دريافت جايزه بهترين فيلم خارجي زبان سال در مراسم گلدن گلاب شده است. اين فيلم در جشنواره ساندس گرد و خاك خود را آغاز كرد و نگاه منتقدين را به خود دوخت و در آينده‌اي نزديك انتظار مي رود كه به عنوان يكي از بهترين فيلم هاي درام خارجي ۲۰۲۱ جايزه اسكار را نيز به خانه خواهد ببرد. در اين درام «استيون يئون» بازيگر مشهور كره‌اي كه در سريال «مردگان متحرك» بازي‌هاي خوب او را ديده بوديم به ايفاي نقش پرداخته است.

داستان فيلم با تحقق روياي آمريكايي آغاز مي‌شود. «جيكوب» پدر خانواده (با بازي استيو يئون) براي تحقق بخشيدن به اين رويا با خانواده چهار نفره خود دل به سفري طولاني مي‌دهد تا وضع زندگي خود را تغيير دهد. او طبق ميل شخصي خود باغ چند هكتاري را خريداري مي‌كند و در آن به كشاورزي مشغول مي‌شود. اما تلاش‌هاي او نتيجه نمي‌دهد و اين رويا با شكست همراه مي‌شود.

ميناري از لحظات دراماتيك زيادي پر شده و ارزش هاي خانواده را به خوبي نشان مي‌دهد. فيلم‌هاي زيادي با مضمون بازگشت به سنت‌ها در زندگي مدرن ساخته شده‌اند اما ميناري با همه آنها تفاوت دارد. دقت در جزئيات به همراه شخصيت پردازي قوي باعث شده اين فيلم به يكي از بهترين درام‌هاي چند سال اخير سينما بدل شود.

ميناري يك درام عاشقانه در دل مشكلات زندگي است كه به هيچ وجه اسير شعارهاي سطحي نمي‌شود و مسير خود را در دل شخصيت‌پردازي و قصه‌گويي درست پيدا مي‌كند. لي ايزاك چانگ با زبان سينما به زيبايي در سكانس پاياني فيلم گرماي اين عشق دو نفره را با سوختن روياي آمريكايي دوباره شعله‌ور مي‌كند. اين فيلم به اعتقاد من نه تنها يكي از بهترين فيلم هاي درام ۲۰۲۰ بلكه يكي از بهترين آثار سال‌هاي اخير سينما است. اي كاش فيلم‌هايي به مانند ميناري بيشتر ساخته مي‌شد.

از مطلب معرفي 10 تا از بهترين فيلم هاي اكشن 2021 ديدن كنيد.

فيلم Another round

بهترين فيلم هاي ژانر درام 2020 و 2021

Another round يا «يك دور ديگر»، ساخته «توماس وينتربرگ»، كارگردان شناخته شده دانماركي است. توماس ويتربرگ را ما با دو اثر معروفش «جشن»(Celebration) و «شكار»(the Hunt) مي‌شناسيم، فيلم‌هايي كه باعث شد اين فيلم‌ساز دانماركي و صاحب‌سبك، بيشتر در دنياي سينما ديده شود. و حالا با فيلم «يك دور ديگر» ما شاهد يكي از بهترين فيلم هاي درام خارجي ۲۰۲۰ از اين كارگردان خواهيم بود.

فيلم Another Round داستان چهار دوست و استاد دبيرستاني را روايت مي‌كند كه با بحران ميان‌سالي دست و پنجه نرم مي‌كنند و طبق نظريه‌ يك روانشناس، تصميم مي‌گيرند تا با مصرف الكل به مقداري مشخص، غلظت الكل در خون خود را به حدي برسانند تا در زندگي آرامش و توازن بيشتري داشته باشند.

«مارتين» (با هنرنمايي چشمگير «مدس ميكلسن») در لايه عميق‌تري از اين مشكل نسبت به دوستان خود به سر مي‌برد. او سعي مي‌كند شور جواني را دوباره در خود زنده كند. ما با او و خانواده‌اش به عنوان نقش اصلي داستان همراه مي‌شويم و با اجراي تاثيرگذار ميكلسن قدم به قدم خود را جاي مارتين مي‌گذاريم.

الكل بهانه‌اي مي‌شود كه شخصيت‌هاي داستان بيشتر خود را پيدا كنند و به كشف حقيقت زندگي خود بپردازند. سكانس انتهايي فيلم با بازي بي نظير ميكلسن يكي از سكانس‌هايي است كه هيچگاه از ذهنتان پاك نخواهد شد. يك دور ديگر به ما ثابت مي‌كند كه در اين عصري كه همه ما دچار روزمرگي شده‌ايم مي‌توان بدون مشروبات الكلي، مواد مخدر، قرص‌هاي روان‌گردان و… به زندگي عشق ورزيد، شاد بود و احساس سرزندگي كرد. مي‌توان كتاب زندگي را دوباره باز كرد و از زاويه‌اي ديگر به آن نگاه كرد. در نهايت مي‌توان به مانند مارتين در سكانس انتهايي فيلم به رقص آمد و قدر زندگي و آدم‌هايش را بيشتر دانست چرا كه عمر كوتاه است… .

بدون شك يك دور ديگر، يكي از بهترين فيلم هاي درام ۲۰۲۰ است و در مراسم اسكار مي‌تواند رقيب جدي براي «ميناري» در بخش بهترين فيلم خارجي زبان باشد. اگر تا به امروز موفق به تماشاي اين اثر تاثيرگذار نشده‌ايد اين لطف را در حق خود بكنيد و تماشاي اين فيلم را در اولويت كارهاي خود قرار دهيد.

فيلم Promising Young Woman

بهترين فيلم هاي ژانر درام 2020 و 2021

فيلم «زن جوان نويددهنده» يا Promising Young Woman يك درام هيجان‌انگيز به كارگرداني «امرالد فنل» است كه امسال مورد توجه مخاطبين و همچنين منتقدين زيادي قرار گرفت. اولين ساخته بلند فنل فيلمي با طعم انتقام است كه «كري موليگان» در آن به ايفاي نقش پرداخته است. اين اثر ابتدا در جشنواره ساندنس خوش درخشيد و پس از آن در ۴ بخش نامزد جايزه گلدن گلاب شد.

اين فيلم به مانند فيلم هرگز، به ندرت، گاهي، هميشه كه در اين ليست به آن اشاره شد، حاوي يك متن فمينيستي است كه شامل برخي گرايشات بسيار تند نسبت به جامعه مردان مي‌شود. اما نتيجه كار بدون جبهه‌گيري‌هاي مختلف بسيار لذت‌بخش و سرگرم‌كننده از آب درآمده و مي‌تواند مخاطب را براي نزديك به دو ساعت پاي گيرنده‌ها ميخكوب كند.

داستان فيلم درباره «كاساندرا»( با بازي كري موليگان) ۳۰ ساله است كه به همراه والدينش زندگي مي‌كند. كاساندرا پس از خودكشي صميمي‌ترين دوستش «نينا» كه قرباني تجاوز بوده با افسردگي و مشكلات روحي فراواني دست و پنجه نرم مي‌كند. او روزها در يك كافي‌شاپ مشغول به كار مي‌شود و شب‌ها را در كلوب‌هاي مختلف براي به تله انداختن مردان هوس‌باز مي‌گذراند. اما پس از يك سري اتفاقات اين سرگرمي شبانه ديگر روان آسيب‌ديده‌ي او را تسكين نمي‌دهد و تنها انتقام او را آرام مي‌كند. اين تنها بخش كوتاهي از داستان هيجان‌انگيز اين فيلم است.

زن جوان نويددهنده با لحن كمدي خود روي شخصيت اصلي متمركز مي‌شود و قصه‌ي كاساندرا را با جزئيات زيادي به تصوير مي‌كشد و در عين حال در خلال داستان جذاب خود مضامين اخلاقي فراواني را به مخاطب منتقل مي‌كند. كري موليگان در اين فيلم، بسيار مخاطب را درگير و همراه خود مي‌كند. بازي او قطعا يكي از بهترين نقش‌آفريني‌هاي سال‌هاي اخير است.

اين اثر در عين جذاب و سرگرم‌كننده بودن خود احساسات و عواطف مخاطب را به شدت به چالش مي‌كشد و بدون اينكه شعاري بدهد به سراغ داستان‌گويي جذاب خود مي‌رود. چنين فيلم‌هاي درامي كه هر دو مخاطب جدي و عام سينما را هدف قرار مي‌دهند، بسيار كم ساخته مي‌شود. اگر تا به امروز موفق به ديدن اين اثر هيجان‌انگيز و در عين حال هنرمندانه نشده‌ايد اين را بدانيد كه يكي از بهترين فيلم هاي درام ۲۰۲۰ را از دست داده‌ايد.

مطلب دانلود و نقد فيلم رستگاري در شاوشنگ - The Shawshank Redemption را در اينجا ببينيد.

فيلم Sound of metal

بهترين فيلم هاي ژانر درام 2020 و 2021

فيلم «صداي متال» يا Sound of metal فيلمي در ژانر درام به كارگرداني «داريوس مارد» است. اين فيلم براي اولين بار در فستيوال تورنتو در سال ۲۰۱۹ اكران شد و منتقدان زيادي فيلم را تحسين كردند. ۴ دسامبر ۲۰۲۰ اين اثر به صورت عمومي از شبكه اينترنتي Prime Video منتشر شد. از جمله بازيگران فيلم مي‌توان به «ريز احمد» و «اولويا كوك» اشاره كرد.

داستان فيلم درباره‌ي «روبن» درامري ( با بازي ريز احمد) كه چند سالي است با «لو» (با بازي اوليويا كوك) كه يك خواننده است آشنا شده و اعتياد را ترك كرده است. آنها با وني به سراسر كشور سفر مي‌كنند و با اجراي كنسرت‌هاي متال و پخش آلبوم‌ امرار معاش مي‌كنند. اما يك روز روبن به يكباره قدرت شنوايي‌اش را از دست مي‌دهد.

يكي از نقاط قوت فيلم، پرداخت بسيار خوب به شخصيت روبن بوده و هر چه فيلم رو به پايان مي‌رود اين پرداخت بهتر نيز مي‌شود. از نحوه‌ي پذيرش براي حضور در كمپ گرفته تا خو گرفتن با آن. روبن بيماري‌اش را نمي‌پذيرد و سعي دارد با اين تقدير بجنگد. مخاطب به خوبي مي‌تواند با بازي بي نظير ريز احمد ارتباط بگيرد و حس او را درك كند. بدون شك ريز احمد با اين بازي مي‌تواند شانس اصلي جايزه بهترين بازيگر نقش اصلي مرد در مراسم اسكار باشد.

يكي از نكات قابل توجه در هنر كارگرداني اين اثر اين است كه مارد در اين اثر شما را با گوش شخصيت اصلي داستان هم مسير مي‌كند و يك تجربه‌ي مشترك از ناشنوايي تدريجي او را برايتان ايجاد مي‌كند. سعي كنيد اين فيلم را با هدفون تماشا كنيد تا لذت بيشتري را ببريد. اين فيلم به شدت در استفاده از صدا و افكت‌هاي صوتي نوآورانه عمل كرده است. بعد از تماشاي اين فيلم شما بيشتر قدر نعمتي مثل شنوايي را خواهيد دانست و اين فقط يكي از تاثيرات كوچكي است كه اين فيلم روي شما مي‌گذارد.

صداي متال درامي تاثيرگذار درباره‌ي از دست دادن و اندوه است. اين فيلم به ما يادآوري مي‌كند زماني كه زندگي ما به‌طور غيرقابل كنترلي دچار تغيير مي‌شود، ما چه رفتاري را بايد از خود نشان دهيم و چه تصميماتي را بگيريم. اين اثر كه يكي از بهترين فيلم هاي درام ۲۰۲۰ است، به طرفداران موسيقي و فيلم‌هاي درام توصيه مي‌شود.

فيلم The Trial of Chicago

بهترين فيلم هاي ژانر درام 2020 و 2021

فيلم «دادگاه شيكاگو هفت» دومين ساخته بلند «آرون سوركين» فيلمنامه‌نويس شهير هاليوود است كه به علت همه‌گيري ويروس كرونا در شبكه اينترنتي نتفليكس پخش شد. فيلم‌هاي «رفقاي خوب» ساخته «مارتين اسكورسيزي» و «شبكه اجتماعي» ساخته «ديويد فينچر» از جمله كارهاي بزرگ اين فيلمنامه‌نويس است. او در سال ۲۰۱۷ اولين كارگرداني خود را با فيلم «بازي مالي» تجربه كرد.

در اين درام تاريخي و سياسي بازيگران توانمندي به مانند «ساشا بارون كوهن»، «ادي ردماين» و «جرمي استرانگ» به ايفاي نقش پرداخته‌اند. اين فيلم يكي از شانس‌هاي جدي جوايز اسكار است كه امسال بسيار نظر منتقدان را به خود جلب كرد.

داستان فيلم دادگاه شيكاگو هفت در سال ۱۹۶۸ جريان دارد. جايي كه جنگ ويتنام هزينه‌هاي مادي و انساني زيادي براي آمريكا به بار آورده و در پي اين اتفاق چند گروه از معترضين به جنگ، در مقر ملي حزب دموكرات در شيكاگو تظاهراتي عليه جنگ ترتيب مي‌دهند. اين تظاهرات اما به صورت مسالمت‌آميز پيش نمي‌رود و رهبران گروه‌هاي معترض دستگير و براي محاكمه به دادگاه كشانده مي‌شوند.

يكي از نقاط قوت آخرين ساخته سوركين بدون شك فيلم‌نامه است كه آن در فهرست بهترين فيلم هاي درام و اجتماعي ۲۰۲۱ قرار داد. سوركين با پرداخت منظم در سه پرده فيلمنامه خود توانسته اوج و فرودهاي مناسبي را در فيلم قرار دهد و با شخصيت‌پردازي درست، اين موضوع سياسي و تاريخي را براي مخاطب جذاب كند.

گروه بازيگري فيلم بسيار عملكرد خوبي را از خود به نمايش گذاشته‌اند و تاثير جدي بر روي بيشتر ديده شدن فيلم گذاشته‌اند. ساشا بارون كوهن كه او را با نقش‌هاي كمدي مي‌شناسيم در اين فيلم در نقش «ابي هافمن» بازي بسيار قابل قبولي را از خودت نشان مي‌دهد. او با وجود لحن طنزي كه در بازي خود دارد اما به شكلي جدي نقش را باور‌پذير در مي‌آورد. مي‌توان او را به عنوان يك از مدعي‌هاي اصلي در شاخه بهترين بازيگر مكمل مرد اسكار در نظر گرفت.

بدون شك دادگاه شيكاگو هفت يكي از بهترين فيلم هاي درام ۲۰۲۰ است كه هم براي مخاطب عام و هم براي مخاطب خاص مي‌تواند بسيار جذاب باشد.

كلام آخر

نظر شما در مورد بهترين فيلم هاي درام 2020 و بهترين فيلم هاي درام 2021 چيست؟ از ميان فيلم هاي درام ۲۰۲۰ و فيلم هاي درام ۲۰۲۱ حاضر در اين ليست كدام يك را تماشا كرده‌ايد؟ شما چه فيلم درام ۲۰۲۰ يا فيلم درام ۲۰۲۱ را به ديگران توصيه مي‌كنيد؟ نظر خود را در قسمت كامنت‌ها با ديگران در ميان بگذاريد.

منبع: Rotten Tomatoes

براي مشاهده فيلم هاي بيشتر از صفحه اصلي سايت ديدن كنيد.

 

 

 

اين دست فيلم‌ها به علت اينكه بسيار به زندگي شخصي ما نزديك هستند به خوبي مي‌توانند روي عواطف و احساسات ما تاثيرگذار باشند. امسال سال خوبي براي سينما نبود و اكران بسياري از آثار مهم بخاطر همه‌گيري ويروس كرونا به آينده موكول شد. اما با اين وجود آثار درامي بودند كه حرف‌هاي زيادي براي گفتن داشتند و توانستند نظر مردم و منتقدين را به خود جلب كنند. امروز قصد داريم 5 فيلم از بهترين فيلم هاي درام ۲۰۲۰ و همچنين بهترين فيلمهاي درام ۲۰۲۱ را به شما معرفي كنيم. در ادامه با فهرستي از مجموعه بهترين فيلم درام 2020 و 2021 با ما همراه باشيد   . 

5 فيلم برتر ژانر درام 2020 و 2021

در ادامه ليست 5 عدد از فيلم هار برتر ژانر درام 2020 و 2021 را براي شما فراهم آورده ايم. اميدواريم كه لذت ببريد.

فيلم Minari 

فيلم «Minari» به نويسندگي و كارگرداني «لي ايزاك چانگ» درامي دلنشين با طعم شيرين روابط خانوادگي است كه تا به اينجا موفق به دريافت جايزه بهترين فيلم خارجي زبان سال در مراسم گلدن گلاب شده است. اين فيلم در جشنواره ساندس گرد و خاك خود را آغاز كرد و نگاه منتقدين را به خود دوخت و در آينده‌اي نزديك انتظار مي رود كه به عنوان يكي از بهترين فيلم هاي درام خارجي ۲۰۲۱ جايزه اسكار را نيز به خانه خواهد ببرد. در اين درام «استيون يئون» بازيگر مشهور كره‌اي كه در سريال «مردگان متحرك» بازي‌هاي خوب او را ديده بوديم به ايفاي نقش پرداخته است. 

داستان فيلم با تحقق روياي آمريكايي آغاز مي‌شود. «جيكوب» پدر خانواده (با بازي استيو يئون) براي تحقق بخشيدن به اين رويا با خانواده چهار نفره خود دل به سفري طولاني مي‌دهد تا وضع زندگي خود را تغيير دهد. او طبق ميل شخصي خود باغ چند هكتاري را خريداري مي‌كند و در آن به كشاورزي مشغول مي‌شود. اما تلاش‌هاي او نتيجه نمي‌دهد و اين رويا با شكست همراه مي‌شود.

ميناري از لحظات دراماتيك زيادي پر شده و ارزش هاي خانواده را به خوبي نشان مي‌دهد. فيلم‌هاي زيادي با مضمون بازگشت به سنت‌ها در زندگي مدرن ساخته شده‌اند اما ميناري با همه آنها تفاوت دارد. دقت در جزئيات به همراه شخصيت پردازي قوي باعث شده اين فيلم به يكي از بهترين درام‌هاي چند سال اخير سينما بدل شود.

ميناري يك درام عاشقانه در دل مشكلات زندگي است كه به هيچ وجه اسير شعارهاي سطحي نمي‌شود و مسير خود را در دل شخصيت‌پردازي و قصه‌گويي درست پيدا مي‌كند. لي ايزاك چانگ با زبان سينما به زيبايي در سكانس پاياني فيلم گرماي اين عشق دو نفره را با سوختن روياي آمريكايي دوباره شعله‌ور مي‌كند. اين فيلم به اعتقاد من نه تنها يكي از بهترين فيلم هاي درام ۲۰۲۰ بلكه يكي از بهترين آثار سال‌هاي اخير سينما است. اي كاش فيلم‌هايي به مانند ميناري بيشتر ساخته مي‌شد.

از مطلب معرفي 10 تا از بهترين فيلم هاي اكشن 2021 ديدن كنيد.

فيلم Another round

Another round يا «يك دور ديگر»، ساخته «توماس وينتربرگ»، كارگردان شناخته شده دانماركي است. توماس ويتربرگ را ما با دو اثر معروفش «جشن»(Celebration) و «شكار»(the Hunt) مي‌شناسيم، فيلم‌هايي كه باعث شد اين فيلم‌ساز دانماركي و صاحب‌سبك، بيشتر در دنياي سينما ديده شود. و حالا با فيلم «يك دور ديگر» ما شاهد يكي از بهترين فيلم هاي درام خارجي ۲۰۲۰ از اين كارگردان خواهيم بود.

فيلم Another Round داستان چهار دوست و استاد دبيرستاني را روايت مي‌كند كه با بحران ميان‌سالي دست و پنجه نرم مي‌كنند و طبق نظريه‌ يك روانشناس، تصميم مي‌گيرند تا با مصرف الكل به مقداري مشخص، غلظت الكل در خون خود را به حدي برسانند تا در زندگي آرامش و توازن بيشتري داشته باشند.

«مارتين» (با هنرنمايي چشمگير «مدس ميكلسن») در لايه عميق‌تري از اين مشكل نسبت به دوستان خود به سر مي‌برد. او سعي مي‌كند شور جواني را دوباره در خود زنده كند. ما با او و خانواده‌اش به عنوان نقش اصلي داستان همراه مي‌شويم و با اجراي تاثيرگذار ميكلسن قدم به قدم خود را جاي مارتين مي‌گذاريم.

الكل بهانه‌اي مي‌شود كه شخصيت‌هاي داستان بيشتر خود را پيدا كنند و به كشف حقيقت زندگي خود بپردازند. سكانس انتهايي فيلم با بازي بي نظير ميكلسن يكي از سكانس‌هايي است كه هيچگاه از ذهنتان پاك نخواهد شد. يك دور ديگر به ما ثابت مي‌كند كه در اين عصري كه همه ما دچار روزمرگي شده‌ايم مي‌توان بدون مشروبات الكلي، مواد مخدر، قرص‌هاي روان‌گردان و… به زندگي عشق ورزيد، شاد بود و احساس سرزندگي كرد. مي‌توان كتاب زندگي را دوباره باز كرد و از زاويه‌اي ديگر به آن نگاه كرد. در نهايت مي‌توان به مانند مارتين در سكانس انتهايي فيلم به رقص آمد و قدر زندگي و آدم‌هايش را بيشتر دانست چرا كه عمر كوتاه است… .

بدون شك يك دور ديگر، يكي از بهترين فيلم هاي درام ۲۰۲۰ است و در مراسم اسكار مي‌تواند رقيب جدي براي «ميناري» در بخش بهترين فيلم خارجي زبان باشد. اگر تا به امروز موفق به تماشاي اين اثر تاثيرگذار نشده‌ايد اين لطف را در حق خود بكنيد و تماشاي اين فيلم را در اولويت كارهاي خود قرار دهيد.

فيلم Promising Young Woman

فيلم «زن جوان نويددهنده» يا Promising Young Woman يك درام هيجان‌انگيز به كارگرداني «امرالد فنل» است كه امسال مورد توجه مخاطبين و همچنين منتقدين زيادي قرار گرفت. اولين ساخته بلند فنل فيلمي با طعم انتقام است كه «كري موليگان» در آن به ايفاي نقش پرداخته است. اين اثر ابتدا در جشنواره ساندنس خوش درخشيد و پس از آن در ۴ بخش نامزد جايزه گلدن گلاب شد.

اين فيلم به مانند فيلم هرگز، به ندرت، گاهي، هميشه كه در اين ليست به آن اشاره شد، حاوي يك متن فمينيستي است كه شامل برخي گرايشات بسيار تند نسبت به جامعه مردان مي‌شود. اما نتيجه كار بدون جبهه‌گيري‌هاي مختلف بسيار لذت‌بخش و سرگرم‌كننده از آب درآمده و مي‌تواند مخاطب را براي نزديك به دو ساعت پاي گيرنده‌ها ميخكوب كند.

داستان فيلم درباره «كاساندرا»( با بازي كري موليگان) ۳۰ ساله است كه به همراه والدينش زندگي مي‌كند. كاساندرا پس از خودكشي صميمي‌ترين دوستش «نينا» كه قرباني تجاوز بوده با افسردگي و مشكلات روحي فراواني دست و پنجه نرم مي‌كند. او روزها در يك كافي‌شاپ مشغول به كار مي‌شود و شب‌ها را در كلوب‌هاي مختلف براي به تله انداختن مردان هوس‌باز مي‌گذراند. اما پس از يك سري اتفاقات اين سرگرمي شبانه ديگر روان آسيب‌ديده‌ي او را تسكين نمي‌دهد و تنها انتقام او را آرام مي‌كند. اين تنها بخش كوتاهي از داستان هيجان‌انگيز اين فيلم است.

زن جوان نويددهنده با لحن كمدي خود روي شخصيت اصلي متمركز مي‌شود و قصه‌ي كاساندرا را با جزئيات زيادي به تصوير مي‌كشد و در عين حال در خلال داستان جذاب خود مضامين اخلاقي فراواني را به مخاطب منتقل مي‌كند. كري موليگان در اين فيلم، بسيار مخاطب را درگير و همراه خود مي‌كند. بازي او قطعا يكي از بهترين نقش‌آفريني‌هاي سال‌هاي اخير است.

اين اثر در عين جذاب و سرگرم‌كننده بودن خود احساسات و عواطف مخاطب را به شدت به چالش مي‌كشد و بدون اينكه شعاري بدهد به سراغ داستان‌گويي جذاب خود مي‌رود. چنين فيلم‌هاي درامي كه هر دو مخاطب جدي و عام سينما را هدف قرار مي‌دهند، بسيار كم ساخته مي‌شود. اگر تا به امروز موفق به ديدن اين اثر هيجان‌انگيز و در عين حال هنرمندانه نشده‌ايد اين را بدانيد كه يكي از بهترين فيلم هاي درام ۲۰۲۰ را از دست داده‌ايد.

مطلب دانلود و نقد فيلم رستگاري در شاوشنگ - The Shawshank Redemption را در اينجا ببينيد.

فيلم Sound of metal

فيلم «صداي متال» يا Sound of metal فيلمي در ژانر درام به كارگرداني «داريوس مارد» است. اين فيلم براي اولين بار در فستيوال تورنتو در سال ۲۰۱۹ اكران شد و منتقدان زيادي فيلم را تحسين كردند. ۴ دسامبر ۲۰۲۰ اين اثر به صورت عمومي از شبكه اينترنتي Prime Video منتشر شد. از جمله بازيگران فيلم مي‌توان به «ريز احمد» و «اولويا كوك» اشاره كرد.

داستان فيلم درباره‌ي «روبن» درامري ( با بازي ريز احمد) كه چند سالي است با «لو» (با بازي اوليويا كوك) كه يك خواننده است آشنا شده و اعتياد را ترك كرده است. آنها با وني به سراسر كشور سفر مي‌كنند و با اجراي كنسرت‌هاي متال و پخش آلبوم‌ امرار معاش مي‌كنند. اما يك روز روبن به يكباره قدرت شنوايي‌اش را از دست مي‌دهد.

يكي از نقاط قوت فيلم، پرداخت بسيار خوب به شخصيت روبن بوده و هر چه فيلم رو به پايان مي‌رود اين پرداخت بهتر نيز مي‌شود. از نحوه‌ي پذيرش براي حضور در كمپ گرفته تا خو گرفتن با آن. روبن بيماري‌اش را نمي‌پذيرد و سعي دارد با اين تقدير بجنگد. مخاطب به خوبي مي‌تواند با بازي بي نظير ريز احمد ارتباط بگيرد و حس او را درك كند. بدون شك ريز احمد با اين بازي مي‌تواند شانس اصلي جايزه بهترين بازيگر نقش اصلي مرد در مراسم اسكار باشد.

يكي از نكات قابل توجه در هنر كارگرداني اين اثر اين است كه مارد در اين اثر شما را با گوش شخصيت اصلي داستان هم مسير مي‌كند و يك تجربه‌ي مشترك از ناشنوايي تدريجي او را برايتان ايجاد مي‌كند. سعي كنيد اين فيلم را با هدفون تماشا كنيد تا لذت بيشتري را ببريد. اين فيلم به شدت در استفاده از صدا و افكت‌هاي صوتي نوآورانه عمل كرده است. بعد از تماشاي اين فيلم شما بيشتر قدر نعمتي مثل شنوايي را خواهيد دانست و اين فقط يكي از تاثيرات كوچكي است كه اين فيلم روي شما مي‌گذارد.

صداي متال درامي تاثيرگذار درباره‌ي از دست دادن و اندوه است. اين فيلم به ما يادآوري مي‌كند زماني كه زندگي ما به‌طور غيرقابل كنترلي دچار تغيير مي‌شود، ما چه رفتاري را بايد از خود نشان دهيم و چه تصميماتي را بگيريم. اين اثر كه يكي از بهترين فيلم هاي درام ۲۰۲۰ است، به طرفداران موسيقي و فيلم‌هاي درام توصيه مي‌شود.

فيلم The Trial of Chicago

فيلم «دادگاه شيكاگو هفت» دومين ساخته بلند «آرون سوركين» فيلمنامه‌نويس شهير هاليوود است كه به علت همه‌گيري ويروس كرونا در شبكه اينترنتي نتفليكس پخش شد. فيلم‌هاي «رفقاي خوب» ساخته «مارتين اسكورسيزي» و «شبكه اجتماعي» ساخته «ديويد فينچر» از جمله كارهاي بزرگ اين فيلمنامه‌نويس است. او در سال ۲۰۱۷ اولين كارگرداني خود را با فيلم «بازي مالي» تجربه كرد.

در اين درام تاريخي و سياسي بازيگران توانمندي به مانند «ساشا بارون كوهن»، «ادي ردماين» و «جرمي استرانگ» به ايفاي نقش پرداخته‌اند. اين فيلم يكي از شانس‌هاي جدي جوايز اسكار است كه امسال بسيار نظر منتقدان را به خود جلب كرد.

داستان فيلم دادگاه شيكاگو هفت در سال ۱۹۶۸ جريان دارد. جايي كه جنگ ويتنام هزينه‌هاي مادي و انساني زيادي براي آمريكا به بار آورده و در پي اين اتفاق چند گروه از معترضين به جنگ، در مقر ملي حزب دموكرات در شيكاگو تظاهراتي عليه جنگ ترتيب مي‌دهند. اين تظاهرات اما به صورت مسالمت‌آميز پيش نمي‌رود و رهبران گروه‌هاي معترض دستگير و براي محاكمه به دادگاه كشانده مي‌شوند.

يكي از نقاط قوت آخرين ساخته سوركين بدون شك فيلم‌نامه است كه آن در فهرست بهترين فيلم هاي درام و اجتماعي ۲۰۲۱ قرار داد. سوركين با پرداخت منظم در سه پرده فيلمنامه خود توانسته اوج و فرودهاي مناسبي را در فيلم قرار دهد و با شخصيت‌پردازي درست، اين موضوع سياسي و تاريخي را براي مخاطب جذاب كند.

گروه بازيگري فيلم بسيار عملكرد خوبي را از خود به نمايش گذاشته‌اند و تاثير جدي بر روي بيشتر ديده شدن فيلم گذاشته‌اند. ساشا بارون كوهن كه او را با نقش‌هاي كمدي مي‌شناسيم در اين فيلم در نقش «ابي هافمن» بازي بسيار قابل قبولي را از خودت نشان مي‌دهد. او با وجود لحن طنزي كه در بازي خود دارد اما به شكلي جدي نقش را باور‌پذير در مي‌آورد. مي‌توان او را به عنوان يك از مدعي‌هاي اصلي در شاخه بهترين بازيگر مكمل مرد اسكار در نظر گرفت.

بدون شك دادگاه شيكاگو هفت يكي از بهترين فيلم هاي درام ۲۰۲۰ است كه هم براي مخاطب عام و هم براي مخاطب خاص مي‌تواند بسيار جذاب باشد.

كلام آخر

نظر شما در مورد بهترين فيلم هاي درام 2020 و بهترين فيلم هاي درام 2021 چيست؟ از ميان فيلم هاي درام ۲۰۲۰ و فيلم هاي درام ۲۰۲۱ حاضر در اين ليست كدام يك را تماشا كرده‌ايد؟ شما چه فيلم درام ۲۰۲۰ يا فيلم درام ۲۰۲۱ را به ديگران توصيه مي‌كنيد؟ نظر خود را در قسمت كامنت‌ها با ديگران در ميان بگذاريد.

براي مشاهده فيلم هاي بيشتر از صفحه اصلي سايت ديدن كنيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.