جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

معرفي و دانلود فيلم سينمايي جاليكاتو (Jallikattu)

نقد و بررسي بهترين فليم ها و سريال هاي روز دنيا

معرفي و دانلود فيلم سينمايي جاليكاتو (Jallikattu)

۳۱ بازديد

فيلم جاليكاتو

فيلم سينمايي جاليكاتو اثري هندي و نازد جايزه اسكار است كه در آن گاوميش وحشي انسان‌ها را به حيوان تبديل مي‌كند. فيلم Jallikattu توسط ليجو خوزه پليسري ساخته شده و در سال 2019 اكران شده است. در ادامه به معرفي و بررسي اين فيلم مي‌پردازيم. پس همراه ما باشيد.

Jallikattu

فيلم جاليكاتو

فيلم سينمايي جاليكاتو اثري هندي و نازد جايزه اسكار است كه در آن گاوميش وحشي انسان‌ها را به حيوان تبديل مي‌كند. فيلم Jallikattu توسط ليجو خوزه پليسري ساخته شده و در سال 2019 اكران شده است. در ادامه به معرفي و بررسي اين فيلم مي‌پردازيم. پس همراه ما باشيد.

داستان فيلم Jallikattu

در يك روستاي كوچك در كرالاي جنوب هند، يك بوفالو از بند رها مي‌شود. اهالي روستا يكي يكي به شكارچيان اين حيوان اضافه مي‌شوند و در اين تلاش بيهوده جامعه متمدن از هم مي‌پاشد. ليجو خوزه پليسري، كارگردان كهنه كار، به موضوع خشونت‌هاي سازمان‌‌ يافته  اشاره دارد. او در فيلم خاطرات آنگامالي 2017 به خوبي از عهده ترسيم آن برآمده است. خاطرات آنگامالي يك كمدي تراژيك درباره تقابل خلافكاران محلي در برابر يكديگر است. هيچ چيز خنده داري در مورد داستان نمادين و تيره جاليكاتو وجود ندارد. داستان اين فيلم اقتباسي از يك داستان كوتاه توسط S.Hareesh است. فيلم روايت صعود غرايز خطرناك اوليه به اوج خشونت است. تصاوير و فيلمبرداري، فيلم‌هاي ترسناك هندي را به ياد مخاطب ‌مي‌آورند. نمادگرايي فيلم ممكن است براي بينندگان غير بومي كمي سنگين باشد. فيلم در هند برنده چندين جايزه شده است. همچنين به عنوان نماينده هند در اسكار بخش فيلم‌هاي بين المللي انتخاب شده است.

پرفروش ترين انيميشن هاي سال 2020

نقد كوتاه فيلم

فيلم سينمايي Jallikattu

در مقدمه‌اي تاثيرگذار از فيلم Jallikattu ، مردان اين شهر مسيحي به عنوان گروهي تندخو با مزاج گرم و گرسنه و پرخور توصيف مي‌شوند كه در وسواس زيادي درباره گوشت غذاي خود دارند. غداي آن‌ها شامل گوشت خوك و گوشت گاو است. دو محصولي كه خوردن آن درميان هندوها و هند مسلمانان مكروه يا حتي ممنوع است. در اينجا ساق‌هاي بزرگي از گوشت قرمز به طرز تحريك آميزي روي قلاب‌هاي قصابي كالان واركي (Chemban Vinod Jose) در فضاي باز آويزان مي‌شوند. يك گاوميش گاو نر تصميم مي‌گيرد از اين سرنوشت فرار كند و به سمت مزارع كشت شده هجوم ببرد. در ادامه فيلم است كه مردان روستا مشتاقانه به تعقيب و گريز ملحق مي‌شوند و مي‌خواهند گاوميش را بكشند.

همه چيز مثل يك مخلوط  بي نظم است. شخصيت آنتوني تنومند (آنتوني وارگسه، بازيگر مورد علاقه پليسري) براي گرفتن بوفالو بسيار مصمم است. قصاب براي اين‌كه خيال خود را راحت كند از خلافكار سابقه‌‌دار بي رحم، كوتاچان (سابومون عبدوسمد) كمك مي‌گيرد. كوتاچان از آنتوني متنفر است. واضح است كه يك رويارويي سخت در انتظار وقوع است. صحنه‌هاي پاياني حضور اين خلافكار ديوانه مثل گلوله برفي غلتان به يك نقطه اوج تهوع آور مي‌رسند.

معرفي و نقد و بررسي انيميشن ويوو (Vivo)

دانلود فيلم جاليكاتو (Jallikattu)

دانلود مستقيم فيلم جاليكاتو با زير نويس فارسي

افتخارات فيلم

فيلم سينمايي Jallikattu

اين فيلم نامزد بخش بهترين فيلم بلند بين المللي در نود و سومين دوره جوايز اسكار سال 2021 از طرف سينماي هند است.

اين فيلم سومين همكاري آنتوني ورگاسه با ليجو خوزه پليسري است. وي در فيلم ” خاطرات آنگامالي ” در سال 2017 هم براي اين كارگردان به ايفاي نقش پرداخته است.  پليسري بازيگر و تهيه كننده فيلم Swathanthryam Ardharathriyil (2018) با بازي ورگاسه نيز مي‌باشد.

فيلم سينمايي پاكسازي ابدي (the forever purge 2021)

درباره فيلم فيلم جاليكاتو

پليسري دو بار برنده جايزه بهترين كارگرداني در جشنواره بين المللي فيلم هند شده است. او فيلمسازي مستقل با محبوبيت گسترده  بين مردم و منتقدان است. وي به خاطر فيلمسازي جسورانه‌اش و علاقه وافر به فضاي جنوب هند مشهور است. در حالي كه مكان داستان فيلم رنگارنگ و زنده است، شخصيت‌ها اينطور نيستند. منصفانه است بگوييم روستاي كوچك داستان كه در سرزميني جنگلي قرار دارد بسيار به يادماندني تر از ساكنان آن است؛ افرادي كه به سختي فراتر از نقش‌هاي خود به عنوان قصاب، كشيش، همسرآزار و غريبه بداخلاق شخصيت پردازي شده‌اند.

به هر حال، بازيگران به زودي با هم در يك گروه ادغام مي‌شوند. با افزايش سرعت روايت فيلم Jallikattu ، تشخيص اين‌كه چه كسي عضو گروه شكار است و چه كسي با مشعل‌ جنگل را شبانه روشن مي‌كند دشوار است. جاي احساسات خام در فيلم خالي نيست. اگرچه برخي از ظرافت‌ها و جزئيات مي‌توانستند تبديل گاه و بي‌گاه بيننده به وحشي‌هاي ابتدايي را غني‌تر كنند. بازيگران براي به چشم آمدن در ميان خيل شخصيت‌هاي هم شكل تلاش فراواني مي‌كنند. در نهايت، شخصيتي كه همه در حين تماشا طرفدارش مي‌شوند گاو نر است. ساخت اين گاو يك پيروزي بزرگ براي روش قديمي (بدون استفاده از كامپيوتر) در جلوه‌هاي ويژه و متحرك‌ سازي است. بدن سيليكوني و موهاي او با يك بدلكار در داخل، در ميان انسان‌هاي رذل اطرافش ظاهري با شكوه دارد. بايد به احترام گوكول داس و تيم جلوه‌هاي ويژه او كلاه از سر برداشت.

بخش برجسته ديگر فيلم Jallikattu طراحي صداي شگفت انگيز توسط رنگانات راوي است. نمونه برداري او از صداهاي طبيعي، ضربات طبل و امثال آن، مانند ضربان قلب يك مرد غارنشين عمل مي‌كنند.

براي دانلود و نقد و بررسي فيلم هاي روز دنيا از صفحه اصلي سايت ما ديدن كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.